Naar inhoud

Voor u in de buurt

Administratieve zaken

Print

Administratieve gegevens

Om uw inschrijving op de juiste wijze uit te voeren, hebben wij enkele gegevens van u nodig:

-uw Burgerservicenummer (BSN);

-uw IBAN nummer;

-verificatie van uw geldig identiteitsbewijs;

-gegevens van uw zorgverzekering.

Identiteitsbewijs

Op het moment dat u bij ons komt wonen, moet u een geldig identiteitsbewijs laten zien. De zorginstelling controleert daarmee of u degene bent die bij het Burgerservicenummer (BSN) hoort. De overheid wil zo fraude tegengaan. Een rijbewijs is hiervoor niet voldoende.

Geldzaken

Het verblijf in het zorgcentrum wordt gefinancierd door de Wet langdurige zorg (Wlz). Het is wettelijk bepaald dat u zelf een bijdrage moet betalen in de kosten van het verblijf in het zorgcentrum. De hoogte hiervan is afhankelijk van uw persoonlijke situatie en inkomen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar: www.hetcak.nl

Niet alle kosten die u bij ons maakt, worden vergoed. Het is ook mogelijk dat voor bepaalde activiteiten, zoals een uitstapje, een bijdrage gevraagd wordt. De kleinschalige woonvormen hebben een huishoudpot waarvoor een kleine bijdrage wordt gevraagd. Hieruit worden alle extraatjes, zoals versnaperingen, snacks, spelletjes en uitjes betaald.

Digitaal betalen

Het is mogelijk om zonder cash geld te betalen in onze restaurants en winkeltjes, hier maken wij gebruik van een tag. Meer informatie hierover is op te vragen bij klantservice bureau.

Indicatie Wet Langdurige zorg

U heeft een Wet langdurige zorg (Wlz) indicatie op het moment dat u komt wonen. Deze indicatie moet passende passend zijn om de juiste zorg te kunnen leveren. Het kan voorkomen dat de indicatie moet worden opgehoogd, bijvoorbeeld bij veranderingen/toename van uw lichamelijke en/ of geestelijke zorgvraag.

Uw evv-er bespreekt dit met u en/of uw familie en u wordt bij de aanvraag betrokken. In sommige gevallen kan het ook betekenen dat we de zorg in de huidige woonvorm dan niet meer kunnen bieden en u daarom ook naar een andere passende woning of instelling moet verhuizen. Dit wordt uiteraard met u besproken.

Registratie bevolkingsadministratie

Als verwacht wordt dat uw verblijf binnen onze organisatie van langere duur zal zijn, bent u verplicht zich op uw nieuwe adres te laten inschrijven in het bevolkingsregister van de gemeente.

Verzekering
RijnWaal Zorggroep zorgt voor alle intramurale bewoners voor een collectieve aansprakelijkheidsverzekering en inboedelverzekering. Dit betekent dat u als bewoner verzekerd bent wanneer er bijvoorbeeld door een andere bewoner schade wordt veroorzaakt aan uw eigendommen. Ook wanneer u zelf schade toebrengt aan andermans eigendommen, is de verzekering geregeld.

Via een automatische incasso betaalt u maandelijks een bedrag. Dit betekent ook dat wanneer u een aansprakelijkheidsverzekering en inboedelverzekering heeft via een andere organisatie, dat u deze met een gerust hart kunt opzeggen. Mocht u hier hulp bij nodig hebben, dan helpen wij graag. Opzeggen is belangrijk om het betalen van dubbele premies te voorkomen. In dit document vindt u meer informatie over de bewonersverzekering. Heeft u vragen of opmerkingen dan kunt u contact opnemen met onze financiële administratie via e-mail: ead@rijnwaal.nl of telefonisch: 0481-470600

Contactformulier

Velden met een * zijn verplicht
Zo gaan wij om met uw gegevens:
Privacyverklaring
Cookie instellingen

Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies. Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om het advertentieaanbod voor u te verbeteren en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website. Door op de ‘accepteren’ button te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.