Naar inhoud

Voor u in de buurt

Thuisondersteuning Plus

Print

Heeft u een indicatie voor thuisondersteuning vanuit de WMO of WLZ en woont u in de gemeente Lingewaard? Dan kunt u voor aanvullende thuisondersteuning bij RijnWaal terecht. Van september tot maart 2022 draaien we een pilot met deze nieuwe vorm van dienstverlening.

Waarom kiezen voor thuisondersteuning plus?

Het kan zijn dat u het aantal uren van uw indicatie niet voldoende vindt en uitbreiding van de indicatie niet mogelijk is. In dat geval is Thuisondersteuning Plus een goede oplossing. Met Thuisondersteuning Plus kunt u extra uren thuisondersteuning inkopen bij uw vaste thuisondersteuner. Dit betekent bijvoorbeeld dat de thuisondersteuner tweemaal in de week komt in plaats van eenmaal, of dat de thuisondersteuner u helpt met wassen en strijken, samen met u boodschappen doet of een wandeling maakt. Alles wat uw welzijn verhoogt, waardoor u kunt leven zoals u dat wilt!

Voor wie is Thuisondersteuning Plus bedoeld?

Thuisondersteuning Plus is bedoeld voor inwoners van de gemeente Lingewaard die al een indicatie voor thuisondersteuning hebben. Onze dienstverlening is echt bedoeld voor mensen waarvoor het zelfstandig onderhouden van het huishouden een te zware taak is geworden. Thuisondersteuning plus draagt bij aan het voorkomen van overbelasting van uw mantelzorgers. Samen zorgen we ervoor dat u op een prettige manier ouder wordt.

Kosten Thuisondersteuning plus:

De kosten bedragen € 13,50 voor een half uur voor Lichte en Midden indicaties en € 15,50 voor Intensieve indicaties. De kosten voor thuisondersteuning plus zijn voor uw eigen rekening.

Hoe kunt u zich aanmelden?

Indien u gebruik wilt maken van thuisondersteuning plus dan geeft u dit aan bij uw vaste thuisondersteuner. Samen vult u het aanvraagformulier op basis van uw wensen in. Uw thuisondersteuner zorgt ervoor dat het aanmeldformulier bij de cliënt administratie terecht komt. Vervolgens ontvangt u een aanhangsel (toevoeging op uw huidige overeenkomst) in tweevoud thuis. Hiervan bewaart u zelf 1 versie voor uw administratie en de andere versie ondertekent u en stuurt u in de retourenvelop terug naar de cliënt administratie van RijnWaal Zorggroep. Uiteraard ondersteunt uw thuisondersteuner u hier ook bij als u dat wenst.

Met vragen kunt u terecht bij ons klantservicebureau:

Telefoonnummer 0481-470660 of per email: klant@rijnwaal.nl

Voorwaarden

  • U bepaalt zelf hoeveel uren u nodig heeft en wat u binnen deze uren gedaan wilt hebben. U sluit daarvoor een aanvullende overeenkomst op de bestaande overeenkomst thuisondersteuning af. Uiteraard kunt u de uren tussentijds aanpassen indien uw behoefte aan ondersteuning verandert, waarvoor u een nieuwe overeenkomst ontvangt met een opzegtermijn van 1 maand.
  • De minimale afname is een half uur. Voor het inplannen van een ondersteuningsmoment gaan we uit van minimaal 1,5 uur (in combinatie met de indicatie vanuit de WMO of WLZ).
  • U kunt in overleg met de thuisondersteuner de werkzaamheden tussentijds aanpassen en nieuwe afspraken maken.
  • De werkzaamheden vinden doordeweeks plaats tussen 8.00 en 18.00.
  • Bij afwezigheid van uw vaste thuisondersteuner door verzuim of vakantie worden ook de uren voor Thuisondersteuning Plus vervangen indien u dit wenst.

‘Buiten dat Gerda er altijd was en de wekelijkse schoonmaakactiviteiten oppakte, betekende ze veel meer voor ma. Gezelligheid, een luisterend oor, soms een extra boodschap halen. En het allerbelangrijkste; mijn vader en moeder hadden 100% vertrouwen in Gerda.’

Dochter van cliënt

Contactformulier

Velden met een * zijn verplicht
Zo gaan wij om met uw gegevens:
Privacyverklaring
Cookie instellingen

Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies. Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om het advertentieaanbod voor u te verbeteren en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website. Door op de ‘accepteren’ button te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.