Naar inhoud

Voor u in de buurt

De tevredenheid van de cliënt: daar doe je het voor.

Mary is begonnen bij RijnWaal toen zij stage liep tijdens haar opleiding tot verzorgende, 36 jaar geleden. Ook haar tweede stage heeft ze hier gedaan. Het beviel Mary zo goed, dat ze nooit meer is weggegaan. Mary: ‘Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht om ergens anders te kijken’.

Eerst een vast contract van 32 uur en na haar zwangerschappen werkte Mary als oproepkracht. Ze werkte vooral in de avonddienst. Dat kwam thuis goed uit thuis. Mary vond het heel fijn om weer onder collega’s te zijn, om meer te zien en te spreken dan alleen je eigen gezin.

Mary vindt het leuk om voor mensen te zorgen en doet dat dan ook graag.

Toen de kids opgroeiden en het huis uitgingen gaf haar dat meer ruimte voor haar werk. Daardoor bouwde ze haar uren langzaam weer op.

‘Het voordeel aan RijnWaal is het lokale karakter, als je wilt spreken de mensen dialect met je. Ons kent ons’. Daarentegen vindt Mary het fijn om in Bemmel en Angeren te werken en niet in Huissen waar ze woont, dat is dan net weer te dichtbij. Soms vindt Mary het wel eens jammer dat de organisatie door de jaren heen zo groot geworden is. Vroeger kende je alle collega’s en kende je hun partner en kinderen. Maar gelukkig is het dorpse karakter bewaard gebleven. De cultuur bij RijnWaal laat zich omschrijven als gemoedelijk. De mentaliteit is hier anders dan in de grote stad.

Door de jaren heen is er veel veranderd in de zorg. Met de introductie van de ZZP’s en budgetten moest Mary wennen aan de zakelijkheid die hierbij kwam kijken. Dit betekende soms dat ze niet meer spontaan met de bewoners naar de markt of iets dergelijks kon gaan. Natuurlijk kon Mary begrijpen dat dit systeem ook zijn voordelen had, ‘maar soms zijn je hoofd en je gevoel tegenstrijdig’.

‘Voorheen was de zorg ook minder zwaar, toen kwamen mensen vooral bij ons om beschermd te wonen. Nu is vaak de zorgvraag veel zwaarder’. Ook wordt langer thuis wonen gepromoot, maar Mary vraagt zich soms af of dit voor iedereen wel de beste oplossing is.

Gelukkig hoeft Mary als verzorgende niet veel bezig te zijn met ZZP aanvragen en dergelijke, maar ze vindt het wel belangrijk om haar team daarbij te ondersteunen wanneer dat kan. Mary vraagt met regelmaat: ‘kan ik iets doen?’

Mensen blij en gelukkig maken, een geintje en samen lachen, dat maakt dat dit werk zoveel voldoening geeft. Mary: ‘Ik krijg veel terug van de bewoners, dat doet je goed. Dat ze bijvoorbeeld tegen me zeggen: Fijn dat je er weer bent’.

Mary is er trots op dat ze het met de collega’s en de bewoners zo gezellig kan maken. Dat ze ervoor kan zorgen dat de bewoners lekker in hun vel zitten.

De tevredenheid van de cliënt: daar doe je het voor.

Mary: ’Ik vind het heerlijk om te werken. Ik haal voldoening uit mijn werk, ik zou er niet aan moeten denken om alleen te moeten werken voor de centen. Ik vind het werk gewoon leuk. Ook anderen zien dat je er plezier in hebt. Zorg is eigenlijk gewoon liefde geven en ontvangen’.

terug naar

terug naar vacatures

Contactformulier

Velden met een * zijn verplicht

Zo gaan wij om met uw gegevens:
Privacyverklaring

Cookie-instellingen

Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies. Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om het advertentieaanbod voor u te verbeteren en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website. Door op de ‘accepteren’ button te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.

Accepteren Weigeren